Att slå sig ner i en Impreza är som att sätta sig i en bergochdalbana. Man riktigt väntar på att någon ska säga; ”Spänn fast säkerhetsbältena och luta huvudet mot nackstödet”. Och det blir inte bättre när motorn mullrar igång och man rullar ut på gatan. Vår testbil var utrustad med 150 hk turboboxer vilket gav den en riktig kick när man använde gaspedalen. Tyvärr känns inredningen sådär 90-talsplastig och fjädringen är riktig stötig. Stötighet passar väl en rallybil men på väg blir det jobbigt i längden. Utrymmet i framsätet är helt okej men då blir baksätet ingen höjdare. Bagageutrymmet är också det okej men inte mycket mer.
Vill du ha en bil med mycket körglädje och mycket kraft är detta en bil för dig. Annars är det ganska onödigt med denna stötiga bil för 229 000 kr.
Våra testresultat är:
Komfort 4
Körglädje 8
Inredningskval. 5
Kupéutrymme 5
Bagageutrymme 6
Vill ha? 8
Totalt 36
Prisvärdhet 5
Vårt betyg 18Länk:
Subaru Impreza
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar