Att slå sig ner i en Impreza är som att sätta sig i en bergochdalbana. Man riktigt väntar på att någon ska säga; ”Spänn fast säkerhetsbältena och luta huvudet mot nackstödet”. Och det blir inte bättre när motorn mullrar igång och man rullar ut på gatan. Vår testbil var utrustad med 150 hk turboboxer vilket gav den en riktig kick när man använde gaspedalen. Tyvärr känns inredningen sådär 90-talsplastig och fjädringen är riktig stötig. Stötighet passar väl en rallybil men på väg blir det jobbigt i längden. Utrymmet i framsätet är helt okej men då blir baksätet ingen höjdare. Bagageutrymmet är också det okej men inte mycket mer.
Vill du ha en bil med mycket körglädje och mycket kraft är detta en bil för dig. Annars är det ganska onödigt med denna stötiga bil för 229 000 kr.
Våra testresultat är:
Komfort 4
Körglädje 8
Inredningskval. 5
Kupéutrymme 5
Bagageutrymme 6
Vill ha? 8
Totalt 36
Prisvärdhet 5
Vårt betyg 18
Länk:
Subaru Impreza
Introduktion
Våra betyg är satta (på en skala mellan 0 och 10) helt utifrån vad vi själva kände i testögonblicket. Det totala betyget är alla delbetyg adderade med varandra. Efter detta har vi satt ett betyg på prisvärdhet, även detta helt baserat på vad vi känner. Priset som avses är grundutförande. För att sedan få fram vårt betyg har vi multiplacerat det totala betyget med prisvärdheten och sedan dividerat detta med 10 för att få ett tvåsiffrigt tal. Det maximala betyget är alltså 60.
Observera att alla tester är gjorda på demobilar från bilaffärer och därför varierar motor och annan utrustning.
Så ta för er och ge gärna feedback på vad ni tycker!
Sök efter en bil
Gilla på Facebook
måndag 14 juni 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar